Публічно-правовий спір відрізняється від приватно-правового тим, що позовні вимоги публічно-правового спору пов'язані саме з положеннями публічного права.
Поняття публічно-правового спору ввійшло до українського законодавства з прийняттям Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) 6 липня 2005 року. Проте не всі публічно-правові спори розглядаються адміністративними судами.
В цілому завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Особливістю адміністративних спорів є наявність у складі їх учасників приватного елемента, тобто громадянина, іноземця, юридичної особи приватного права, тощо з однієї сторони спору та публічного елемента, тобто суб'єкта владних повноважень.
Адміністративні справи, як правило порушуються за ініціативою приватної сторони. Якщо у спорі між приватним і публічним елементом останній здійснює не управлінські, а, наприклад, господарські функції, така справа не є адміністративною.
В той час як до приватного права належать законодавчі норми, які ґрунтуються на принципі рівності прав, до публічного права належать законодавчі норми, які визначають привілейоване право держави чи іншого представника державної влади. Так, у публічно-правових спорах держава здебільшого виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у договорі, а як носій суверенної влади, який може наказувати або забороняти громадянину чи підприємству вчиняти окремі дії чи певну поведінку, надавати дозвіл на певну діяльність чи, навпаки, скасовувати раніше наданий дозвіл.
Каменем спотикання між адміністративним і господарським судочинствами стали податкові спори. В Україні вони розглядаються і вирішуються адміністративними судами як публічно-правові.
Адвокати юридичної компанії "Monarch Business Consulting" професійно надають правову допомогу населенню під час вирішення публічно-правових спорів, тому довіривши нам вашу справу ви завжди можете розраховувати на оперативність та законність прийнятого рішення саме у вашій ситуації.
не більше 10 хвилин, без вивчення документів, за попереднім записом, тільки по п'ятницям.
не обмежена за часом, без вивчення документів, за попереднім записом.
не обмежена за часом, з вивченням документів, за попереднім записом.
розробка, написання та подання письмових заяв, звернень або скарг на дії чи бездіяльність працівників або службовців державних органів виконавчої влади чи посадових осіб у зв'язку з публічними правовідносинами.
розробка, написання, складання та подання адвокатом адміністративного позову (позовної заяви в адміністративній справі) на дії або бездіяльність працівників або службовців державних органів виконавчої влади чи посадових осіб у зв'язку з публічними правовідносинами.
розробка, написання, складання та подання адвокатом апеляційної скарги на постанову, рішення або ухвалу суду першої інстанції в адміністративній справі.
розробка, написання, складання та подання адвокатом касаційної скарги на постанову, рішення або ухвалу суду першої та (або) апеляційної інстанції в адміністративній справі.
дії адвоката по захисту прав, свобод, гарантій та інтересів особи під час розгляду адміністративної справи судом першої інстанції.
дії адвоката по захисту прав, свобод, гарантій та інтересів особи під час розгляду адміністративної справи судом апеляційної інстанції.
дії адвоката по захисту прав, свобод, гарантій та інтересів особи під час розгляду адміністративної справи судом касаційної інстанції.
додатково оплачувана ціна послуг за другий та наступний судодень.
до вартості послуг не входять транспортні витрати, витрати на відрядження, поштові витрати та суми судового збору.
Так! У адвокатів нашої юридичної компанії відсутня будь-яка необхідність, щоб наші клієнти щоразу відчували дискомфорт та нервовий стрес під час процесу вирішення цивільної справи до остаточного винесення рішення у вашій справі, за виключенням випадків коли ваша явка буде визнана судом обов'язковою!
Спираючись на статтю 17 КАСУ, законодавець виділяє ряд публічно-правових спорів на яких поширюється юрисдикція адміністративних судів, неповний перелік яких передбачений чинною статтею 19 КАСУ, а саме:
- спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;
- спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;
- спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;
- спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;
- спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.